Cake pops

Igår gjorde jag lite cake pops till en vän. Jag gjorde ca 50 st och hälften har redan försvunnit... tur att min vän inte skulle ha alla ;) Jag vet visserligen hur snabbt de går åt så jag borde väl ha gjort dubbel sats, minst för alla älskar verkligen dessa små läckerbitar och jag förstår verkligen varför. Har ni inte smakat så prova att göra egna, eller om ni frågar snällt så kanske jag bjuder på ett par ;)
Det tar lite tid att göra dem, men de är värda all tid. Mums!





En kaka

120g philadelphiaost
70g smör, rumstempererat
230g florsocker
1½ tsk vaniljsocker

Choklad att doppa dem i


Börja med att baka en kaka (Jag använde detta receptet, en chokladkaka). Låt kakan kallna helt och smula sedan sönder den.
Vispa samman alla ingredienserna, till färskostkrämen, till en slät och jämn massa. Blanda krämen med kaksmulorna tills allt är väl blandat. Rulla sedan till bollar, ägg, muffin... ja vad som nu kan tänkas falla er i smaken. Sedan ska de stå i frysen i 10-20 minuter så de blir fasta.
Medans de kyls ner så smälter du chokladen över vattenbad eller i micro. Sedan är det bara till att doppa dem i chokladen och dekorera som man själv vill och låta dem stelna i rumstemeratur.
Förvara dem i kylen.




Jag fyllde dessutom ett litet påskägg till min kära kusin som gärna vill ha ett par. Det blir ett litet överrasknings ägg lite i förväg :) det är väl inte helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0