Chicago-Style Deep-Dish Pizza



Jag hittade ett recept på pizza härom dagen när jag surfade runt på lite olika sidor. Det blev jättegott, verkligen! Jag ändrade lite efter vad jag hade hemma för jag hade redan varit och handlat två gånger den dagen och orkade verkligen inte gå ut igen.
Jag tog hälften mozzarella och hälften herrgårdsost. Dessutom så tillsatte jag lite skinka. Hade helst velat ha i någon stark korv, men det hade vi ingen hemma så. Man kan ha i precis vad som helst i pizzan som man gillar. En av de fina sakerna med att göra egen pizza :)
Pizzadegen blev väldigt knaprig och härlig.


Se så fin och hög kanten är. Jag har aldrig gjort pizza i en springform förr och var lite skeptisk, men nu vet jag bättre och kommer definitivt att göra det igen.

Jag är oftast ute på amerikanska/engelska matlagningssidor för att få inspiration och recept. Detta receptet hittade jag ute på americastestkitchen. Där finns det en hel del som jag har i min att-göra-lista... får se när det blir av.
Receptet är ganska långt och, ja, krongligt så jag orkar inte översätta allt så klicka på länken om ni är sugna på att testa det eller bara vill titta runt lite inne på sidan. Länken leder er direkt in på receptet.
Lycka till och smaklig måltid ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0