Cowgirl Cookies



Dessa är de godaste kakorna inom chocolate-chip-cookies som finns... eller ja i alla fall av dem som jag har bakat ;) Receptet på dessa godingar hittade jag inne hos Bakerella för ett bra tag sedan och hon kallar dem Cowgirl cookies, så då gör jag också det :)
Jag brukar göra hälften med m&m's och hälften utan då jag inte gillar dem, men det finns det andra i familjen som gör så jag kan inte ta bort dem helt.
Även dessa var med på dotterns kalas.
Testa dem, ni kommer inte att ångra det!

1 1/3 cup mjöl
1 stk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt
1 cup havregryn
½ cup farinsocker
½ cup socker
1 tsk vaniljsocker
1/3 - ½ cup hackade pekannötter
3/4 cup chokladknappar
3/4 cup m&m
1 ägg
175g osaltar smör

Sätt ugnen på 175 grader. Häll i alla de torra ingredienserna, nötter, choklad och m&m i en bunke och rör om så det blandas väl. Tillsätt sedan smör, ägg och knåda ihop till en deg. Rulla små bollar och lägg på en bakplåtspappersklädd plåt. Tänk på att kakorna blir platta i ugnen och behöver gott om plats på sidorna så lägg dem inte för tätt.
Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter, beroende på storlek och ugn. Låt svalna på galler. Ät!

Kommentarer
Postat av: Coquina

Mums vad gott, stora cookies är ju så gott =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

2011-08-02 @ 22:34:47
URL: http://coquina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0