Smaskig Födelsedagstårta



Här har vi tårtan som jag gjorde till dotterns 6års kalas. Hon är allt rolig ibland... först så hade hon bestämt sig för att hon ville ha en stor tårta med ett slott på, på slottet skulle det finnas en stor brun port, utanför så skulle det stå en prinsessa som plockade blommor och så skulle där vara lite hus också.
Sen efter att hon upptäckt en bild på baksidan av hennes barbiemålarblock så ändrade hon sig till att vilja ha en likadan som den istället. Tosiga unge :) men jag klagade inte eftersom den här var betydligt enklare att göra.


Här ser ni hur tårtan såg ut på boken. Chokladplattorna på toppen satte jag dit lite senare så de kom inte med på denna bilden, men syns kanske om man tittar noga på bilden med alla kakorna i mitt inlägg från igår :)

Chokladbottnar
Hallongrädde
Täckt med chokladglasyr, grädde, körsbär och choklad


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser himla god ut :-)

2011-08-01 @ 21:39:57
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Maria

Så söt :-) Den blev ju väldigt lik också.



Du undrade ju lite över RCT (och jag svarade på min blogg)men jag skriver det här också.



Jag gör RC själv. Hur enkelt som helst, i stort sett smält Marshmallows med Rice Crispy. Men du kan googla på Rice Crispy Treat + recept så hittar du det.



Man kan forma det när det är ljummet, se bara till att du blött händerna innan, annars blir det väldigt kladdigt :-)

2011-08-02 @ 10:50:07
URL: http://mariasbaksida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0