Müsli



Att jag inte tänkt på att göra egen müsli förr. Det är ju super enkelt och då får man precis det som man vill ha i. Det behövs inte ens något vidare recept. Det är bara att slänga ihop lite olika ingredienser och snabbrosta i ugnen lite, sedan är det klart. Ja, det får gärna hinna svalna innan du stoppar ner det i en burk.
Jag mätte dock och skrev ner hur mycket jag hade i av grejerna så jag skriver upp det här och delar medmig av det till er :)



7 dl havregryn
1½ dl linfrö
2 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
1 dl grovt hackade pecannötter
½ dl torkade jordgubbar (mer om det i ett annat inlägg)

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda allt i en stor ungsform och ställ i ugnen i ca 15 minuter. Tag ut och låt svalna. Förvara i en tätslutande burk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0