Pettsons Pannkakor



Mmm visst är det fantastiskt gott med pannkakor!?
Dessa pannkakorna är gjorde efter Pettsons recept på pannkakstårta (jag använder nästan alltid detta). Oftast så gör jag mina väldigt tunna, då blir det fler ju ;), men om jag känner för att ha sirap till som idag så får de bli lite tjockare.


Onyttigt är gott!

5 ägg
6 dl mjölk
2 msk socker
1 tsk salt
5 dl mjöl
1 dl vatten
2 msk smör

Rör ihop ägg, 3 dl mjölk, socker och salt.
Rör ner mjölet tills det blir en jämn smet utan klumpar. Häll på resten av mjölken och vattnet. Smeten kan nu stå en stund.
Smält 2 msk smör i stekjärnet och rör ner det i smeten, så behöver du inte smöra så mycket mellan varje lagg.
Grädda pannkakorna och servera med sirap, grädde, glass, sylt eller vad du nu vill ha till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0