Tårtor









Jag fick ett samtal från en vän i måndagsskväll... "Hej! Jag behöver tårtor... till onsdagkväll... kan du?". Hehe ja där hade hon tur att jag inte hade några andra tårtor att göra ;) Så igår ställde jag mig och gjorde två tårtor.
det fick bli en ganska enkel design på dem eftersom det var så kort tid jag hade på mig.
Hehe och så fick jag skära hål i locken för blomman och kepsen stack upp ett par millimeter över kartongkanten.

Ljusa bottnar
Prinsessfyllning
Täckt med grädde och marsipan

Kommentarer
Postat av: Lina

Så sjukt duktig du är på att göra tårtor. Skulle få lite inspiration på webben till lilla dotterns 1 årskalas bara tänkte jag och trillade över din sida, men nu får jag ju bara prestationsångest. Shit så duktig du är. Jag antar att du lever på detta? Själv har jag aldrig provat att göra sådana där tårtor, men skulle gärna prova till hennes födelsedag. Vad behöver jag för materila till dekorationerna etc.? HIttar jag allt i en vanlig affär eller beställer du från något särskilt ställe? /Lina

2011-08-06 @ 21:27:48
Postat av: Rebecka

Tack så mycket :)

Nej jag gör faktiskt inte det. Det är bara en hobby som jag har, men i framtiden så vill jag kunna leva på det.

Jag använder helst sockermassa när jag täcker tårtor. Det kan du hitta på Ica Maxi eller på Citygross nu förtiden. Annars så finns det en himla massa olika tårtbutiker på nätet som du kan beställa från. Men när du täcker en tårta med sockermassa (sp) så är det bäst att täcka den med smörkräm istället för med grädde. Vill man ha grädde så kan man använda marsipan, självklart går det bra att använda grädde och sp men då behöver du fodra den utkavlade sp med tex flytande margarin. Alla dekorationerna gör jag i antingen sp eller marsipan. Ett par färger kan du hitta på Ica maxi, andra får du beställa på internet. Om du bor i närheten av malmö så kan du gå till en butik som ligger på fersensväg, Ultimate Cake. De har även ett bageri på kärleksgatan som du kan handla i.

Här brukar jag handla, http://kakburken.se och http://tartdekor.se. Bara fråga om det är något annat du undrar över :)

2011-08-09 @ 15:11:50
URL: http://rebeckaskok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0