Kiwimarmelad

Idag har vi gjort kiwimarmelad. Jag blev inspirerad när jag var inne på Linnéas Skafferi och tittade lite. Hittade detta och blev så nyfiken på om det verkligen kunde vara gott så det var bara till att testa. Jag hade i lite vaniljpulver för att få den lite sötare.
Man kan göra marmelad/sylt på i princip all frukt/bär och enkelt är det med. Gör bara som det står på syltsockerpaketen.
Jag ska nog prova att fylla bullar med denna marmeladen. Tror att det kan bli väldigt gott :)



500g kiwi
250g syltsocker

Skala och hacka kiwin. Blanda sedan kiwi och socker väl i en djup kastrull. Koka upp och låt det koka kraftigt i ca 5 minuter. Skumma av under tiden. Häll upp i varma och rena burkar. Låt kallna och förvara i kylen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0