Pasta korgar



Igår testade jag och min äldsta tös något "nytt". Blev inspirerade av ett recept från tidningen "Mitt Kök". Självklart så ändrade vi på en del... Som vanligt ;)
Det blev jättegott och jag fick 1000 tummar upp av dottern, och det är minsann ett bra betyg när det kommer från henne då hon är extremt kräsen.

200g makaroner
2 pkt bacon, klippt i mindre bitar
1 stor gul lök, grovt hackad
1 msk persilja, fint hackad
6 ägg
4½ dl matlagningsgrädde
salt pch peppar

Sätt ugnen på 175 grader. Koka pastan. Smörj och klä en muffinsplåt med bakplåtspapper, klippt i passande bitar. Det ska sticka upp lite på sidorna.
Fräs lök och bacon på hög värme, tillsätt persiljan. Fördela pastan i formarna och häll över baconblandningen.
Vispa samman ägg och matlagningsgrädde. Salta och peppra i smeten efter smak. Häll sedan blandningen i korgarna. Grädda i mitten av ugnen i 20-30 minuter. Servera med en sallad.

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser verkligen gott ut

2011-05-16 @ 20:28:58
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0