Ruffled cake, How to

Nu har jag äntligen fått gjort en till volangtårta. Jag lovade en läsare att försöka visa hur jag har gått till väga när jag gjorde min förra volangtårta så det var därför jag gjorde denna. Jag var helt ensam hemma så det var lite svårt att fånga det på bild så som jag ville, men jag hoppas att det syns lite hur jag gjort.
Det är minsann inte lätt att både spritsa och fotografera samtidigt ;)

Jag använder mig av en tyll från Wilton, tyll 104. Här kan ni hitta en massa olika storlekar.
Först så täcker jag tårtan med ett tunt lager smörkräm, det är inte så noga med att det ska vara jämnt eftersom den ska dekoreras med volanger. Sedan fyller jag en spritspåse med smörkräm. När jag sedan börjar spritsa volanger på tårtan så riktar jag den vida öppningen mot kakan och har då den tunna mot mig. Sedan så är det bara att spritsa på. Nerifrån och upp, fram och tillbaks :)

    

    

    


Kommentarer
Postat av: Carola

Jätte bra beskrivning...tack

2011-07-05 @ 08:41:08
URL: http://www.mycakes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0