Kladdiga Chokladmuffins



Receptet på dessa läckra muffins hittade jag i tidningen Mitt Kök - nr 20 2011. Jag ville bara ha enkla kladdiga muffins så jag skippade toppingen som de hade i tidningen.

ca 20 muffins

200g smör
4 ägg
4 dl socker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret. Vispa upp äggen lätt tillsammans med sockret och rör ner det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i äggsmeten. Rör ihop till en jämn smet och skeda upp smeten i muffinsformar, använd muffinsplåt.
Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Tag ut ur ugnen och låt dem kallna helt innan du dekorerar dem.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Åh, vilken härlig bild på ett lika härligt bakverk! Kladdiga muffins är det bästa <3

2011-09-22 @ 21:03:25
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Maria

Cool bild med alla prickar! Effektfull!

2011-09-23 @ 06:19:45
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0