S'mores macarons

Nu är snart all min äggvita slut efter allt glassmakeri. Dock så tänkte jag göra med glass i veckan så det kan hända att det blir en del till macarons, men det gör inget eftersom mina vänner gärna hjälper till att äta upp dem :)



Byt ut all mandel i ett vanligt macaron-recept (jag använder det här) mot digestive-kex. Mal dem i kvarn eller i mixer och sila dem tillsammans med florsockret. Sedan är det bara att göra som vanligt :)

Sedan fyller man dem en marshmallowfluff. Jag gjorde en egen, men det finns att köpa i större mataffärer.
Klicka ut en liten klick fluff i mitten på hälften av macaron-kakorna. Tryck sedan på de "tomma" kakorna. Låt fluffen stelna lite i kakorna innan du doppar dem i smält choklad.
Om man vill så kan man använda vanliga marxhmallows istället. Sätt då ugnen på 175 grader. Lägg på marshmallows på hälften av kakorna och ställ in dem i ugnen ett par sekunder. Tag ut och sätt på de andra kakorna. Doppa dem sedan i smält choklad.

Jag blev inspirerad av bakemyday som har gjort macaron-S'mores. Det såg så gott ut och jag hade både en del digestive-kex över efter min cheesecakeglass och en del äggvita så Why not, tänkte jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0