Bröllopstårta

... och så gjorde jag en bröllopstårta också igår :) Detta är min första trevånings-tårta. Det var lite jobbibgt att sätta på de båda våningarna, men jag är ganska njöd ändå. Sp:n på den översta bråkade med mig och ville inte alls som jag... den sprack och hade sig. Tur att jag hade min lilla flicka hemma som hjälpte mig att fixa det. Utan henne så hade jag nog slängt mig i soffan och tyckt synd om mig själv ;)
Något mer som inte alls ville som jag var den röda sp:n. Jag har då ingen som helst aning om vad som hände med den... den var inte för torr, men ändå smulades den sönder?! Jag har varit ganska så frågande om att använda band på tårtor innan, men detta fick bli min lösning och jag är så glad att det gick bra, och sån tur var så kunde jag trycka ut små hjärtan i den röda dumma sp:n. Nästa gång jag ska ha mörka/skarpa färger så köper jag minsann färdigfärgad!



Ljusa bottnar
Prinsessfyllning
Täckt med grädde och sp


När jag väl var klar med hela tårtan så tyckte min dotter att det absolut skulle vara en prins och en prinsessa på toppen och eftersom jag varken hade planer på det eller tid så bestämde hon sig för att göra dem :)
Dessa skickade vi med i en liten ask bredvid tårtan så kunde de sätta på dem själv... om de nu ville det hehe.
Ha nu i tankarna att hon bara är 5 år gammal ;) (jag hjälpte henne lite med flickans hår)



Prinsessan är otroligt fin tycker jag och prinsen... ja han är vi alla överens om att han ser ut som Quasimodo hehe men väldigt fin han med på ett annorlunda sätt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0