Hur Jag Gjorde Mirande-Nallen

Jag tog lite bilder under loppets gång i lördags när jag gjorde denna lilla nallen och tänkte dela med mig av det till er :)


Jag började med att färga lite vit sp grå och sedan delade jag upp den i ungefärliga bitar. Det kan behövas knippsas av en del under tiden som du formar nallen.
Så nu vet vi på ett ungefär vad som är vad och då börjar vi...


Forma kroppen i en något äggliknande form och kör en tandpetare i den. På den ska du sedan sätta huvudet, men först...


... så tar du ett passande verktyg och gör ett "snitt" på magen.


Sedan tar du bollarna som ska bli till ben och formar dem så här. Rulla dem till korvar och tryck upp ena änden och forma den till en fot.


Tag lite av den gråa sp:n och blanda in lite vit sp tills du har en ljusare grå som du vill ha. Denna ska du ha till fötterna samt nosen och lappen på huvudet. Gör två små kulor, platta till dem och limma fast dem på fötterna med lite ätbart lim eller vanligt vatten.


Dra små streck med ett verktyg så det ser ut som små stygn. Limma fast på kroppen.


Rulla ut armarna till dmå korvar och gör stygn i dem med. Limma fast på kroppen.


Sätt fast huvudet på kroppen och gör ett stygn på huvudet också.


Gör en rundad platt triangel av den ljusgrå sp:n och limma fast den på huvudet. Gör en skåra i mitten.


Limma fast en ljusblå liten nos.


Nu är det dags att sätta på ögon, lapp och öron. Och såklart så gick det lite för snabbt för mig här för att fånga öronmakandet på bil, men ni klarar säkert att lista ut hur jag gjort dessa ;)
Till lappen så skar jag ut en liten fyrkantig bit av den ljus gråa sp:n och limmade fast den på huvudet och sedan gjorde jag åtta stygn i den.


Och så var nallen klar :)

Oh, just det... höll på att glömma en sak. Jag tryckte dit en liten boll på gumpen också som fick bli svansen. Denna kom dock aldrig med på någon bild... Sorry :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Den är ju bara för söt!

2011-08-17 @ 12:50:43
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

kanonbra beskrivning, så söt

2011-08-17 @ 20:23:40
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Rebecka

Tack så mycket Maria och Linda :)

2011-08-17 @ 20:39:01
URL: http://rebeckaskok.blogg.se/
Postat av: emma

Riktigt fin! (som vanligt) och himla god var den! :) Tack!!

2011-08-18 @ 07:10:19
URL: http://www.happyworkaholic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0