Hallonfyllda Choklad"praliner"



Oj vad jag var nervös när jag fick i uppdrag att göra dessa godbitar. Jag har inte tidigare testat att göra chokladformar i knäckformar så det kunde gå precis hur som helst. Speciellt när det handlar om vit choklad för det är en aning bråkigare... i alla fall för mig :) men jag blev nöjd med resultatet och det blev min kompis också.

Jag har gjort som så att jag har tagit mini muffinsformar och penslat dem med smält vit choklad. Låtit dem stelna i kylen och sedan dragit av pappret från chokladen, försiktigt! Om det är ett tunt lager choklad så kan det vara bra att pensla dem två gånger, men det räckte med en gång för mig.
Sen efter att du dragit av alla papper så kan du ställa dem i kylen igen och göra precis vilken fyllning som helst.
I dessa så hade jag i hallongrädde. Jag använde en sprits när jag fyllde dem för det är så mycket lättare att få det snyggt då tycker jag.
Och sedan så toppade jag dem med mini jordgubbar och hallon. Klart!

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

låter verkligen supermumsigt

2011-08-06 @ 20:54:15
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Mandy

ååhhh dom se så goda ut ^^ Har du receptet på din hallongrädde någonstans här inne? :)

2011-08-08 @ 13:17:04
URL: http://sweetdelights.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Linda - Ja det blev väldigt gott :)



Mandy - Hmm, nej jag brukar höfta lite grann när jag gör sånt. Jag brukar vispa så mycket grädde som jag ska använda och sedan så vänder jag ner mosade hallon i tills jag är nöjd med smaken :)

Bara testa dig fram så blir det nog bra!

2011-08-09 @ 15:24:22
URL: http://rebeckaskok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0