Varm banan med choklad

Min yngsta dotter (5 år) älskar att vara ute på bollibompas hemsida och titta i deras receptbok och kommer jämt med förslag till mig vad vi ska hitta på för gott. Nu hade hon sett ett videoklipp där de gjorde banan med choklad i i ugnen och ville jättegärna ha det efter maten idag så då gjorde vi det.



Det är bara att ta en banan. Skära ett snitt i bananen. Trycka ner önskad mängd choklad. Packa in ordentligt i aluminiumfolie och in med den/dem i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter.
Packa upp och Voila, klart! Bara till att mumsa i sig.

Jag kommer ihåg när man var mindre och var på tex scout-läger, då brukade vi få grilla bananerna i lägerelden. Oh, det var härliga tider det :) Önskar man fick åka på sommar-läger och ha roligt nu när man är vuxen också... men man kan inte få allt här i världen... som jag brukar säga.

Det blev inga macarons idag. Jag gjorde istället glass. En sats cheesecakeglass och en sats chokladglass. Jag lägger upp recepten imorgon när jag testat glassen. Tror faktiskt att jag ska gå ner i stan och köpa mig en glassmaskin. Så man slipper springa och röra i glassen var 20 minut. Ja så får det nog bli. Och så ska jag försöka ta och gör lite macarons :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0