Gifflar med Nutella



Av degen som blev över från bullarna med jordgubbssylt bakade jag gifflar. Dem fyllde jag med en klick nutella :) Jätte smaskigt verligen!
Gifflar kan man variera helt efter vad man tycker om och det tycker jag är jättebra.

Jag kavlade ut degen till en avlång rektangel och skar ut små trekanter. Storleken kan man variera efter eget tycke (mina blev ca 10 cm när de var klara).
Sedan så lägger man en klicka nutella, sylt, mandermassa etc. på den nedre tjocka delen av degbiten. Sedan så är det bara till att rulla ihopa dem och böja dem lite grann i kanterna.
Låt gifflarna ligga och jäsa i ca 40 minuter. Sätt ugnen på 200 grader.
Pensla dem med lite uppvispat ägg och grädda i nedre delen av ugnen i ca 10 minuter.

Nästa gång jag gör sådana här så ska jag ta lite bilder under tiden så ni kan se hur jag gör dem :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken underbar sida du har! Tittade in för jag skulle svara på din fråga om Sommarlov-programmet. Vi var där 7.50 och då var första raden upptagen men resten ledigt. Det är först till kvarn som gäller. Ta med frukosten och det kostar inget. Hoppas dina flickor gillar det!/Malin

2011-07-13 @ 22:34:10
URL: http://malin-malinssida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0