Våffor

Våffeldagen var i fredags och mitt i mitt bakandes så fick jag ställa mig och göra våfflor, för jag tänkte minsann inte missa det också. Jag missade tyvärr både fettisdagen och pannkaksdagen eftesom jag var jättesjuk, men våfflor, det skulle jag ha ;)
Blogga om det då hann jag inte för jag hade middags och bio planer för kvällen och var super stressad. Jag hade inte heller tid att varken blogga i lördags eller igår då jag hade tårtor att göra... som vanligt :) men nu kommer helgens bakverk, sen ska jag göra mumin figurer.


De ser lite bleka ut, men de var inte så bleka... bara min Iphone som busade med mig ;)

ca 8 våfflor

4 dl mjöl
2½ dl kallt vatten
4 dl vispgrädde
4 msk smält smör

Vispa ihop mjöl och vatten till en vämn smet. Viska grädden till hårt skum och rör ner i smeten. Rör till sist ner det smälta smöret. Grädda och servera me grädde och sylt. Vi hade rårörda hallon på :) Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0