Rabarberkräm



Mmmm... Jag hade lite rabarber hemma igår så då passade jag på att göra rabarberkräm som jag tycker är sååå himla gott! Det är på tok för sällan som jag gör detta, men desto godare blir det när man väl får gjort det :)

4 portioner

ca 700g
½ liter vatten
2 dl socker
1½ msk potatismjöl

Skala, skölj och skiva rabarberna i ca 1 cm stora bitar. Koka upp en sockerlag av sockret och vattnet. Tillsätt rabarberna och sjud tills de blir mjuka. Red krämen med potatismjölet, utrört i lite vatten. Låt krämen koka en liten stund och sen är den klar.
Häll upp krämen i en värmetålig skål och låt svalna något. Förvara den i kylen.
Servera gärna med lite kaffegrädde i.

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Rabarberkräm som är så gott :-)

2011-05-24 @ 21:10:08
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0