Limemarängpaj


När jag gjorde Citronmarängpajen så passade jag på att även göra en med Lime. Tyckte det kunde vara spännande :) Och det blev också väldigt gott. Fast den med citron är nog liite godare hehe. En annan paj med lime i som jag verkligen älskar är Keylime pie. Det kan jag äta i mängder! Måste nog ta och baka en sådan snart igen. Är för tusan nästan ett år sedan sist. Fy på mig ;)
Dock så får det vänta för min kyl har slutat att fungera. Snyft! Tur att den ska fixas imorgon så helgens tårtor inte blir drabbade av det :)
Ja hur gjorde jag nu denna goda pajen? Jo precis på samma sätt som citronpajen. Bytte bara ut mängden citron saft/skal till lime. Svårare än så var det inte. Tror att det var saft från 3 lime och skal från 2 stycken.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag kan inte sluta beundra dina bakverk - jösses vad snygg den är! Och jag håller med om key lime pie, det är riktigt, riktigt gott <3 Ja, och citronmarängpaj! Har aldrig provat med lime också, kanske får ge det en chans?

2011-10-12 @ 19:22:57
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Låter supergott :-)

2011-10-12 @ 20:34:11
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0