Choklad Cupcakes

Idag ska vi iväg och hälsa på på mitt gamla jobb. Jag blev beordrad att ta med mig lite cupcakes till dem så då fick det bli lite sommarkänsla på dem. Vi fyllde dem med Lemon curd och dekorerade dem med sp-blommor och smörkräm.





12 cupcakes

100g mjöl
20g kakao
140g socker
1½ tsk bakpulver
en nypa salt
40g osaltat smör, rumstempererat
1 1/4 dl mjöl
1 ägg
½ tsk vaniljessens (jag använder vaniljpulver)

Värm ugnen till 175 grader.
Lägg mjöl, socker, bakpulver, salt och smör i en bunke och vispa ingredienserna på låg hastighet med en elvisp tills smeten får en grynig konsistens. Tillsätt hälften av mjölken, lite i taget, och vispa tills den har blandats ned i smeten.
Vispa under några sekunder samman ägg, vanilj och resten av mjölken i en separat bunke. Häll ned det i mjölblandningen och vispa samman ingredienserna. Fortsätt att vispa smeten tills den är slät.
Skeda upp i muffinsformar till två tredjedelar och grädda i mitten av ugnen i 20-25 minuter.
Låt dem svalna något i plåten innan du lyfter över dem till ett galler för att kallna helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0