Lemon Curd

För ett par dagar sedan så gjorde jag Lemon curd. Det är så underbart gott :)
Mitt eget recept kunde jag inte hitta så jag fick leta upp ett nytt. Detta hittade jag inne på Josefins blogg.



3 citroner
1½ dl socker
50g smör
2 msk maizena
2 ägg + 2 äggulor

Koka upp citronsaft från två av citronerna och river skal från tre med socker och smör. Sila vätskan och släng skalet. Blanda ut maizena med saften från den sista citronen och rör ner det i den varma vätskan. Vispa samman ägg och gulor i en separat skål. Rör ner äggen i vätskan och ställ tillbaka på spisen och sjud under vispning tills krämen tjocknar.
Häll över krämen i en ren burk och låt svalna. Förvara den i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0