Vit Choklad Smörkräm

Igår gjorde jag en Ruffle cake och cupcakes till en väns syster. Hon gillar vit choklad och då såg jag min chans att göra just detta. Vet inte varför jag inte tänkt på att testa att ha i choklad i smörkräm tidigare då jag inte är så jätte förtjust i vanlig smörkräm.
Ja det var allt spännande under tiden som jag vispade samman allt och OJ så gott det blev. Hädanefter ska jag alltid ha i choklad i smörkräm... ja om jag har det hemma ;)
Om du vill så går det alldeles utmärkt att byta ut den vita chokladen mot precis vilken annan sort du vill.
Krämen kan du förvara i kylen ett par dagar och den går även bra att frysa. Tänk på bara att ta fram den i god tid så den går att arbeta med, den blir hård i kylen. Du kan ev. behöva tillsätta lite grädde/mjölk när du vispar upp den igen.
Denna satsen använde jag till en Ruffle cake på 24 cm, det var verkligen precis att det räckte till hela :)
Imorgon kommer bild på tårtan :)

250g osaltat smör, rumstempererat
200g vit choklad
ca 500g florsocker, beroende på vilken sort hushållsfärg du ev. tillsätter
ev. färg och smak
1 msk grädde/mjölk

Hacka chokladen i mindre bitar. Smält den sedan över vattenbad. Vispa samman smör och florsocker tills den blir vit och riktigt krämig, ca 5 minuter. Tillsätt sedan chokladen lite i taget och sist så har du i grädden/mjölken samt färg/smak. Vispa krämen jämn och fin.
Sedan så är det bara att täcka antingen dina cupcakes eller tårtor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0