Cookiedough Cupcakes





Idag firar jag att jag har skrivit över 100 inlägg och det gör jag med kakdegs cupcakes. Det är suveränt gott att blanda ner kakdeg i allt möjligt, speciellt i glass men det får bli ett annat inlägg ;)
När jag var och handlade i morse och spanade igenom bakhyllorna på Ica så föll ögonen på en färdig kaksmet. Bara att hälla ut i formen/formarna och in i ugnen. Jag brukar inte använda färdiga mixar, men tyckte att det kunde vara kul att testa den och se om den blev bra... och det minsann blev dem. Det var små chokladbitar i smeten och så blev den lite kladdig... det kan visserligen vara kakdegens förtjänst, men gott blev det i alla fall.
Det enda negativa med den var förpackningen. Nog för att det var praktiskt att bara klippa av ett hör och trycka ut smeten i formarna, men det var ganska svårt att få ut allt. Det blev till att klämma och ha sig lite, men det gick ganska bra till slut :)



Jag fyllde mina formar till hälften och sparade lite av smeten till senare...



...sedan tryckte jag ner en bit kakdeg...



...och täckte dem ordentliget med den resterande smeten.

Sedan var det bara till att ställa in dem i ugnen och grädda dem efter anvisningarna på förpackningen.

När de sedan hade svalnat helt så dekorerade jag dem med smörkräm, chokladbitar och en liten kaka.

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser himla gott ut :-)

2011-05-19 @ 21:20:49
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0