Maränger

Ja när jag gjorde dessa marängerna så blev smeten inte riktigt som den skulle, inte så hård som den ska bli alltså. Detta har inte hänt mig sedan jag gick i 7e klass så jag blev lite sur, men det gjorde inget sen när de väl var klara för Oj så goda de blev! Helt perfekta enligt mig och några till ;)



4 äggvitor
1/4 tsk salt
1 krm ättiksprit
1 1/3 cup socker

Vispa äggvitorna till ett skum. Tillsätt salt och ättika och vispa tills det blir mjuka toppar i smeten.
Tillsätt sockret sakta under tiden som du vispar. Fortsätt att vispa i 5-8 minuter.
Se till så att marängen är riktigt hård för annars sjunker den ihop, som mina gjorde.
Om du vill ha olika färger så blanda ner lite hushållsfärg i smeten och vispa lite till. Spritsa eller klicka ut maränger i önskad storlek och grädda nederst i ugnen på 100 grader i 1 ½ timme. Stäng av ugnen och låt marängerna stå där inne över natten för bästa resultat. Låt ungsluckan stå lite på glänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0