Macarons

Igår var det långfredag och då fick det bli lite påskmys. Jag tog med mig en låda full med macarons, som jag ställde mig och gjorde kl 21 i torsdags. Jag var beredd på att misslyckas totalt. Det skrivs och säg överallt om hur extremt viktigt det är med att alla ingredienserna måttas upp rätt och att det ska vara rumsvarm äggvita och en massa massa annat viktigt. Jag är ju lite som jag är så jag struntade i att jag hade 15 gram för lite mandelmjöl och körde på det ändå. Dessutom så hade jag haft mandelmjölet i frysen så den var kall. Jag har inte läst någonstans att det skulle innebära katastrof så jag testade... och de blev fantastiskt bra :) Jag tror nog till och med att det är de godaste jag har gjort hittills så i fortsättningen kommer jag använda 135 gram mandelmjöl istället för 150 gram som det står i detta receptet.

Som jag har sagt innan så tror jag på att man ska våga ändra och trotsa lite ;) Hur ska man annars komma fram till något nytt och bättre?!

 







Och så vill jag passa på att önska alla mina läsare en underbart Glad Påsk!

Nu ska jag återigen ut i köket och göra ett par tårtor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0