Glass på rester



Ja då var det återigen dags för månadens sötsak hos Sötasaker och denna gången så är temat "Återvinning".
Ganska passade då det i princip alltid blir något kvar i kakburken eller skålen.
Min första tanke gick såklart till cakeballs, men jag gissar på att det kommer vara ganska många sådana bidrag denna månaden så jag gjorde helt enkelt en glassvariant på lite resten :)
När jag gör tårtor så blir det alltid en massa över som känns synd att slänga.

Jag använde mig av

2 dl vispadgrädde
2 dl glasskräm (prinsessfyllning)
3 dl hallonmousse
2 msk björnbärssås

Ja det är bara att blanda ihop alla ingredienser i en bunke. Blanda inte för mycket om du vill ha ett marmorerat mönster i "glassen" :) Häll ner i en burk och frys i ca 3-4 timmar.


Kommentarer
Postat av: anna - min kakburk

Det såg väldigt gott ut!

Nu verkar ju äntligen värmen vara på väg igen så det passar ju utmärkt med hemgjord glass i dessa tider :)

2011-05-20 @ 12:54:18
URL: http://minkakburk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0